Компаниите с най-добра репутация в света

най-добрите компанииBMW отново оглави ежегодната класация на Reputation Institute със 100-те най-уважавани компании в света. За измерването на репутационния индекс авторите на изследването са анкетирали около 55 000 потребители в 15 страни.

„Индексът на доверие” (RepTrak Pulse) се измерва по скала от 0 до 100 бала и преставлява средноаритметична оценка на отношението на потребителя към дадена компания. Показателят отчита четири ключови емоционални индикатора: доверие, уважение, възхищение и доброжелателност. Освен това Reputation Institute анализира още 7 критерия на корпоративна репутация: месторабота, управление, географска принадлежност (държава), финансово положение, лидерски качества, продукти и услуги, иновации. Тази група показатели определя индекса на доверие според акционерите, конкурентите и пазара като цяло.

Кои попадат в актуалното издание на класацията? Всички 100 участвици са представители на транснационален бизнес с глобално присъствие. Най-много от тях – 40 – са базирани в САЩ, 14 — в Япония, по 7 — в Германия и Франция, 6 — във Великобритания, 5 — в Швеция, по 4 — в Италия и Швейцария, по 2 — в Южна Корея, Холандия и Дания, по 1 — в Австралия, Финландия, Испания, Китай, Сингапур, Тайван и на Бермудските острови.

По отрасли списъкът се категоризира така: 15 компании са автомобилни производители, 12 – производители на потребителски стоки, по 11 – производители на електроника и представители на технологичната индустрия, 9 са ритейлъри, по 8 – производители на хранителни продукти и представители на авиоотрасъла, 7 са фармачевтични компании, 6 – производители на напитки, по 3 – медийно-информационни и промишлени корпорации, по 2 – компании за услуги и логистика, по 1 – промишлен конгломерат, производител на промишлени продукти и представител на нефтохимическата промишленост.

Ето първите 20 компании от класацията.

1. BMW
Индекс на доверие: 78,13 балла
Страна: Германия
Отрасл: автомобилна промишленост

Германският автогигант лидира за втора поредна година в този рейтинг най-вече заради умелото позициониране на бранда сред клиентите, но и заради уважението към компанията на общия пазар. По всички 7 критерия на корпоративна репутация BMW се е оказала в Топ-10 на списъка.

2. The Walt Disney Company
Индекс на доверие: 77,76 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: информация и медии

Износът на „американската мечта” явно е ракетата носител която позволява на легендарния производител на анимация и кинопродукции трайно да удържа позициите си на една от най-уважаваните компании в света. В 10 от 15-те държави, в които е проведена анкетата, Walt Disney се е оказала сред репутационните лидери. Около 60% от участниците в допитването са готови не само да потребяват нейната продукцията, но и да я препоръчват на други.

3. Rolex
Индекс на доверие: 77,23 бала
Страна: Швейцария
Отрасъл: потребителски сектор

Легендарният швейцарски производител попълва лидерската тройка в рейтинга за 2013 г. Високото качество на продукцията и услугите на Rolex си остава еталон и пример за останалите компании не само в потребителския сектор, но и в икономиката като цяло.

4. Google
Индекс на доверие: 77,15 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: информация и медии

5. Daimler (Mercedes-Benz)
Индекс на доверие: 76,58 бала
Страна: Германия
Отрасъл: автомобилна промишленност

6. Sony
Индекс на доверие: 76,30 бала
Страна: Япония
Отрасъл: електроника

7. Microsoft
Индекс на доверие: 76,23 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: технологии

8. Canon
Индекс на доверие: 76,02 бала
Страна: Япония
Отрасъл: електроника

9. Nestlé
Индекс на доверие: 75,21 бала
Страна: Швейцария
Отрасъл: хранителна промишленост

10. LEGO Group
Индекс на доверие: 75,02 бала
Страна: Дания
Отрасъл: потребителски сектор

11. Intel
Индекс на доверие: 74,98 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: технологии

12. Apple
Индекс на доверие: 74,65 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: технологии

13. Volkswagen
Индекс на доверие: 74,38 бала
Страна: Германия
Отрасъл: автомобилна промишленост

14. Adidas Group
Индекс на доверие: 74,05 бала
Страна: Германия
Отрасъл: потребителски сектор

15. Johnson & Johnson
Индекс на доверие: 73,56 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: потребителски сектор

16. Samsung Electronics
Индекс на доверие: 73,39 бала
Страна: Южна Корея
Отрасъл: електроника

17. L’Oréal
Индекс на доверие: 73,37 бала
Страна: Франция
Отрасъл: потребителски сектор

18. Nike
Индекс на доверие: 72,81 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: потребителски сектор

19. Colgate-Palmolive
Индекс на доверие: 72,73 бала
Страна: САЩ
Отрасъл: потребителски сектор

20. Philips Electronics
Индекс на доверие: 72,49 бала
Страна: Нидерландия
Отрасъл: електроника

Източник:  http://www.manager.bg/

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s