Как да направите презентацията си по-убедителна

презентацияВсяка презентация може да има две възможни цели. Да убеди в нещо хората, които имат властта да вземат решение. В случая на рекламните агенции – клиентите. Или да създаде ангажимент в по-широка публика.

Това посочват в новата си книга „The Art of Woo“ (в свободен превод „изкуството на увещаването“) Джи Ричард Шел и Марио Муса. Книгата им е цитирана от американското списание Inc. Авторите в сайта на изданието извеждат от есенцията й 7 препоръки за по-убедителна презентация. Списъкът им съдържа следното:

1. Направете представяне, изпълнено с живот.Говорете реалистично, с примери от практиката, които емоционално въздействат на аудиторията, вместо да ползвате абстрактни концепции, близки до учебниците. Например, вместо да разказвате за „ограничаване на разходите“ и „повишаване на продуктивността“, кажете „как фирма A спести 1 милион“ и „как компанията Б се спаси от фалита“.

2. Вложете сърце си в казаното. Ако не вярвате наистина в себе си, в работното си място и в офертите му, няма как да убедите друг. Вече дори не е достатъчно само да се вярва. Трябва и да бъде видимо за публиката, че сте истински заинтригувани от разказваното от вас.

3. Разкажете история. От зараждането си човечеството използва историите, за да обяснява и осмисля ежедневния си живот. В презентацията ви задължително трябва да има герой, който преодолява препятствия, за да постигне цел. Този герой трябва да е клиентът, не фирмата ви.

4. Персонализирайте примерите си. Презентацията ви трябва да предизвиква емоционална промяна в реакцията на аудиторията – да преминава от неопределеното към сигурното. Това е възможно само, ако се отнася до професионалните занимания на публиката и опита й в живота.

5. Направете загадка. Ако в разказаното от вас има някаква мистерия, аудиторията ще се ангажира да я реши и да разбере края. Затова, не разкривайте всичко в самото начало. Особено ако разполагате с история. Позволете на разказа си да се развие в смислен край.

6. Използвайте метафори. Когато правите паралел с познати за публиката обекти и ситуации й помагате да схване сложни идеи. Например, вместо да кажете „фотолитографията става проблематична на 180 нанометра“, можете да отбележите, че „е все едно да опитваш да нарисуваш отпечатък с голямо парче тебешир“.

7. Накарайте най-умните да се замислят. Истинските лидери на мнение лесно се отегчават. Особено от информация, която разбират напълно. Интригуват ги възможности да упражняват умствената си сила и да учат нещо ново, за да достигат до прозрения. Опитайте да грабнете вниманието и на тази част от публиката си.

Източник:  http://www.manager.bg/

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s